Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Strategie českých obchodních řetězců v boji se zahraniční konkurencí
Benešová, Hana ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o situaci na českém trhu se spotřebním zbožím. Konkrétně o postavení českého obchodního družstva Konzum Ústí nad Orlicí, které spadá pod Svaz českých a moravských spotřebních družstev. V práci analyzuji současný stav na českém trhu komplexně a zabývám se jeho směřováním v budoucnosti. Analyzuji obchodní politiku družstva Konzum, její úspěšnost a dopady. Snažím se postihnout východiska, která vyplývají z průzkumu trhu provedený společností Incoma tak, aby nadále toto konkrétní obchodní družstvo a všechna česká spotřební družstva obstála v neutuchající konkurenci silných zahraničních řetězců.
Identifikace faktorů ovlivňujících spotřebitele při nákupu potravin pod privátní značkou
Hrdlička, Aleš
Diplomová práce se věnuje faktorům, jež mají vliv na spotřebitele při nákupu potravin pod privátní značkou. Je analyzován trh maloobchodu a privátních značek. Práce se věnuje také vlivu ekologických aspektů na spotřebitele. Ekologie ovlivňuje přibližně 50 % spotřebitelů. Závislost mezi socioekonomických charakteristik a objemem nakoupených potravin pod privátní značkou byly prokázány u věku, převážné ekonomické aktivity a vzdělání. Pomocí shlukové analýzy byly vytvořeny 3 segmenty: běžní spotřebitelé, ekologové a designeři. Největší vliv na spotřebitele má cena, kvalita, vlastní zkušenost, dostupnost obchodu a tuzemský původ zboží.
Vnímání privátních značek spotřebiteli
Žemličková, Iveta
Žemličková, I. Vnímání privátních značek spotřebiteli. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Diplomová práce pojednává o tom, jak jsou privátní značky vnímány konzumenty. Zaměřuje se na chování spotřebitelů na trhu privátních značek v oblasti potravin, přesněji zkoumá faktory, které motivují zákazníky k nákupu. V práci se čtenář seznámí se základními pojmy a shrnutím, co bylo o tomto problému doposud zkoumáno. Následně je pomocí dotazníkového šetření zkoumán pohled spotřebitelů na privátní značky. Výsledky ukazují, že dochází ke změně jejich vnímání, protože jsou privátní značky považovány jako kvalitnější, než tomu tak bylo dříve. Spotřebitelé si také relativně uvědomují přítomnost privátních značek v obchodě, které mají spojené s nízkou cenou. Výsledky slouží k určení doporučení pro prodejce s cílem zvýšit povědomí o privátních značkách.
Chování spotřebitele ve vztahu k privátním značkám
Pešavová, Kateřina
Tato diplomová práce se zabývá chováním spotřebitele ve vztahu k privátním značkám. Hlavním cílem diplomové práce bylo identifikovat faktory, které ovlivňují spotřebitele při koupi potravin privátních značek. Dílčím cílem práce bylo zjistit a popsat postoje spotřebitelů k privátním značkám a určit preference spotřebitele na zkoumaném trhu. Primární data byla získána kombinací dotazníkového šetření (n=609) a individuálních hloubkových rozhovorů (n=20). Dotazníkové šetření bylo provedeno na území České republiky v období březen až duben 2017. Zpracování dat bylo provedeno pomocí statistického softwaru Statistica 12. Získaná data posloužila k návrhu vhodné segmentace spotřebitelů a k formulaci doporučení maloobchodním projednám působících na trhu privátních značek.
Výzvy CSR pro maloobchodní řetězce z hlediska zodpovědného nákupu surovin
Haluzová, Michaela ; Zadražilová, Dana (vedoucí práce) ; Mikoška, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou společenské odpovědnosti podniků zkráceně CSR. Konkrétně se soustředí na zodpovědný nákup surovin pro výrobu privátních značek. Způsob, jak zajistit udržitelnost privátních značek autorka uvádí na příkladu společnosti Ahold Czech Republic. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části autorka vysvětluje základní definice a koncepce CSR, dále se věnuje reportingu výsledků aktivit společenské odpovědnosti. V praktické části práce autorka představuje kritické komodity společně s environmentálními, sociálními a ekonomickými riziky, které přináší jejich nezodpovědný a neudržitelný způsob pěstování. Zásadní částí práce je představení certifikačních systémů, které zajišťují certifikaci zemědělců a dalších článků dodavatelského řetězce. Certifikace je mimo jiné zárukou udržitelného způsobu pěstování. V závěrečné části práce autorka srovnává proces individuální a skupinové certifikace a navrhuje konkrétní výhodné řešení pro české dodavatele.
Vývoj cen mléka a vybraných mléčných výrobků v ČR
Vrbová, Šárka ; Steininger, Michal (vedoucí práce) ; Ondřej, Ondřej (oponent)
Hlavním cílem bakalářské práce je analýza a zhodnocení cenového vývoje mléka a vybraných mléčných výrobků. Teoretická část práce vytváří základní přehled o systému produkce, obchodu a spotřeby mléka v České republice. Praktická část práce se zaměřuje na vývoj cen jednotlivých mléčných produktů u vybraných maloobchodních jednotek. Součástí praktické části je také vzájemné porovnání maloobchodních jednotek mezi sebou. Máslo vykazuje nejvíce dynamický cenový vývoj ze všech zvolených výrobků. Naopak ceny odtučněného tvarohu a bílého jogurtu stagnovaly. Supermarket Kaufland byl vyhodnocen jako maloobchodní prodejna, která zákazníkům nabízí nejnižší ceny.
Strategie českých obchodních řetězců v boji se zahraniční konkurencí
Benešová, Hana ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o situaci na českém trhu se spotřebním zbožím. Konkrétně o postavení českého obchodního družstva Konzum Ústí nad Orlicí, které spadá pod Svaz českých a moravských spotřebních družstev. V práci analyzuji současný stav na českém trhu komplexně a zabývám se jeho směřováním v budoucnosti. Analyzuji obchodní politiku družstva Konzum, její úspěšnost a dopady. Snažím se postihnout východiska, která vyplývají z průzkumu trhu provedený společností Incoma tak, aby nadále toto konkrétní obchodní družstvo a všechna česká spotřební družstva obstála v neutuchající konkurenci silných zahraničních řetězců.
Specifika privátních značek
Fiala, Tomáš ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Asmalovskij, Alexandr (oponent)
Diplomová práce se zabývá fenoménem privátních značek u maloobchodních řetězců a jejich specifiky. Cílem práce je stanovit, kteří retaileři zaujímají v oblasti privátních značek vedoucí postavení na trhu potravin a posléze určit, zda se liší kvalita srovnatelných privátních značek, které jsou dostupné v nabídce jednotlivých maloobchodníků, a to pomocí kvalitativního výzkumu. Práce se v teoretické části zaměřuje na vymezení pojmu značka, její funkce a druhy a na obecné pojetí o privátních značkách obchodníků. V práci také charakterizuji retailový trh v České republice a jednotlivé vlastní značky maloobchodních řetězců.
Privátní značky na českém trhu potravin
Mangová, Zuzana ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Tato práce se zabývá pozicí privátních značek na českém trhu potravin ve vztahu k spotřebiteli. Hlavním cílem této práce je zjistit preference spotřebitelů na českém trhu privátních značek zejména v potravinovém segmentu a také definovat cílový segment zákazníků, kteří tyto výrobky kupují. První část práce je teoretická a je věnována chování spotřebitele, rozhodovacímu procesu spotřebitele a privátním značkám. V druhé části je proveden vlastní výzkum. Na základě výzkumu jsou zhodnoceny preference spotřebitelů i jejich rozhodovací proces a také jsou vyvozeny závěry o informovanosti českých spotřebitelů.
Private Labels
Kolmačková, Zuzana ; Cimler, Petr (vedoucí práce) ; Hommerová, Dita (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá distribuční strategií, která je založena na zavádění privátních značek především maloobchodními řetězci. Ze začátku se práce zaměřuje na obecné pojetí vlastních značek obchodníků, kde je zmíněna základní charakteristika, historie a rozdělení distribučních značek. Dále práce informuje čtenáře o nově zaváděných speciálních distribučních značkách, které se orientují v první řadě na nové spotřební zvyklosti zákazníka. V praktické části je popsán konkrétní vztah mezi dodavatelskou firmou a dvěma maloobchodními společnostmi, přičemž je kladen důraz na porovnání logistického průběhu výroby a následné propagace těchto produktů a srovnání stanovených podmínek a norem pro funkci takového obchodního vztahu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.